tiistai 14. syyskuuta 2010

16.08.2010:

Monet kysyvät, että onko dieetti tuntunut vaikealta ja onko pinna kiristynyt. Joku minun kanssani enemmän tekemisissä oleva henkilö pystyy varmasti sanomaan paremmin, onko dieetti tehnyt minusta "kireämmän", mutta omasta mielestäni mä olen tähän mennessä päässyt aika helpolla. heikkoina hetkinä ystävien tsempistä on kuitenkin ollut valtava apu, joten kiitos heille siitä.

Itse koen, että tiukimmat paikat ovat tulleet silloin, kun on tuntunut siltä, että jotain tekisi mieli mussuttaa. Näihin hetkiin olen varautunut omenoilla, joista en edes hirveästi välitä. Onneksi näitä hetkiä tulee suhteellisen harvoin. Toisinaan minut taas on vallannut ihan rehellinen nälän tunne, joka voi johtua ruoan puutteesta, mutta käsitykseni mukaan myös jano saattaa tehdä nälän tuntee. Joka tapauksessa näihin hetkiin olen varautunut siten, että juon joko vettä tai kivennäisvettä tai syön jotain listalla olevaa ruokaa. Vähähiilihydraattisen ruokavalion hyviin puoliin kuuluu kyllä se, että olo on paljon pirteämpi, kuin mitä se olisi enemmän hiilihydraattipitoisen ruoan kera.

Olen pyrkinyt dieettaamaan aika matalalla profiililla. En ole viitsinyt tehdä siitä sen suurempaa numeroa muiden, kuin ehkä läheisimpien ihmisten seurassa. Ehkä tämä on johtunut siitä, että olen pelännyt epäonnistumista. Ja dieetille lähtiessäni en halunnut mitään askeettista ja kovin puuduttavaa dieettielämää, vaan toivoin että voisin nauttia edes jollain tavoin elämästä kesän aikana sekä käydä toisinaan esim. ravintolassa ystävien kanssa. Minun tapauksessani tämä on "sallittua", koska päämääräni eivät ulotu mihinkään kisalavoille.

Yksi mihin olen kiinnittänyt huomiota on se, että monet ovat todenneet, että mulle on tullut lihasta. Kyse ei ole siitä, että sitä olisi tullut lihasta yhtäkkiä lisää tämän 12 viikon aikana, vaan siitä että se lihas erottuu paremmin, kun se rasva on sulanut siitä päältä. Omasta mielestäni pystyn itse erottamaan melko hyvin isokokoisemmastakin ihmisestä sen, onko hänellä siellä rasvan alla lihasta, mutta ilmeisesti kaikki muut eivät sitä pysty erottamaan.

Tulin tossa just salilta ja vielä olisi virtaa jäljellä. Pohdinkin tässä, joskos sitä lähtisi vielä kiertämään ton Töölönlahden vai käpertyisikö sitä sohvalle katsomaan telkkaria. Kumpikin kuulostaa hyvältä vaihtoehdolta :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti